mandag 2. november 2015

Ristorante O

I går spiste vi på en restaurant som er med i Michelin guiden 2015, med god grunn. Vi spiste utrolig god mat i et pent og fint lokale, med avslappende atmosfære. Veldig glad for at Ingeborg`s kollega anbefalte denne plassen, hit skal vi igjen. Forran i menykartet stod det om historien til eieren av restauranten, han har jobbet med Gordon Ramsay før og reist mye og jobbet på en del annerkjente steder. Interessant å lese om bakgrunnen hans til restauranten.


En gave fra kokken, som var gravelaks i den lille skjeen og gaspacho i glasset.


Jeg bestilte meg risotto til hovedrett. Risotto med asparges, 24 k gullflak, tomat og appelsinskum. Utrolig spennende smaker som fungerte veldig bra sammen.


Nok en slags "gave" som vi ikke bestilte, mangoshott med wasabi. 


Til dessert bestilte jeg kokkens utvalgte oster, alle var veldig gode sammen med fikenkompott og et slags sitronsyltetøy. Jeg spurte om navnene på ostene og da fikk jeg et skjema med alle navnene så nå kan jeg handle de jeg likte best.




Havna da vi gikk hjem igjen.

- Ane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar