torsdag 22. oktober 2015

La Lanterna

... heter restauranten jeg jobber på her nede. Jeg jobber hver dag untatt mandager, da de har stengt, fra 17.00-23.00. I tillegg skal jeg jobbe noen søndager. Restauranten åpner ikke før syv, så de to første timene driver vi med forbredninger til vi åpner. Kommunikasjonen går forholdsvis greit, det blir en del peking men vi klarer også å føre samtaler med hverandre. Til tross for at de nesten ikke kan engelsk, og min italiensk ikke er flytende enda. Jeg har gjort en del ulike ting på jobben som feks rense blåskjell, skrelle paprikaer, tømmer auberginer, klippe fisk, steke aubergin og squash mm. Nå har jeg jobbet der ganske mange dager alt så jeg husker ikke hva jeg har gjort på hvilke dager. Jeg trives i alle fall veldig godt der, med arbeidet og menneskene. Det virker som det er en populær restaurant der mange lokale men også turister går. Helgene er spesielt travle, det kan jeg kjenne meg igjen i i Norge. Jeg får mat på jobben, noen dager pizza, andre dager pasta. Jeg gjør mye av jobben da vi lager pasta til de ansatte til mat, det er gøy. Kjøkkenet er veldig lite i forhold til det jeg er vandt til, og det er mange mennesker på jobb på en liten plass. Hverdagen på jobb her er ikke mye lik den hjemme, men så klart er det en del som teknisk sett er det samme. Som jeg forutså er det mye sjømat på menyen, noe som gjelder de fleste restauranter her nede.


Sardiner som jeg fileterte og ordnet, utrolig vanskelig å håndtere en så glatt og liten fisk.


Antipasti, eller forrett som vi kaller det bestående av ost, skinke, salsicca og iliven. Under er det noe som ligner på flatbrød, som er veldig kjent og poppis her nede.


3 pizzabunner jeg bakte ut og stekte, de har en spseiell teknikk på å bake ut pizzaen som ser så innamri lett ut da jeg følger med på de, men da jeg fikk prøve selv skjønte jeg at det var langt ifra lett.


Menyen og dessertkartet til La Lanterna.

- Ane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar