fredag 6. november 2015

Melanzane

Auberginen er nok svaret på poteten her nede. Den tilbredes på utrolig mange ulike måter, og brukes til det meste. På jobben min har de hele auberginer i ovnen, dagen etter tømmes de for innholdet, noe som er min jobb så blander jeg det med hvitløksolje, persille og salt. Dette spiser de som det er eller har på pizza. De deler også grønnsaken i to på langs og skjærer snitt i den, dynker den i olje og har skjærte tomater over, deretter bakes det. I tillegg friteres den, kokes, stekes osv. Som tilbehør eller hva man skaulle ønske.


Sardiner som ble filetert i går, så stod de og rant av seg overflødig væske deretter dynket vi de i brødkrumme. Disse friteres før servering. Det var ikke jeg som fileterte disse i går, men det har jeg gjort før. En utrolig pirkete og småvanskelig jobb i og med at fisken er så fryktlig liten. 
Ellers på jobb har jeg noen faste oppgaver jeg gjør da jeg kommer, og etter det finner Claudio passende oppgaver til meg som er ulikt fra dag til dag. Noe av det jeg gjør hver dag er å tømme stekte auberginer, rense blåskjell, skrelle og tømme paprika, kutte persille, noe av det jeg kommer på i farten. Ellers andre oppgaver jeg gjør fra tid til annen, rense blekksprut, sardiner, klippe fisk til kraft, kutte diverse grønnsaker og annet prepp vi må gjøre før vi åpner dørene. 

- Ane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar