mandag 16. november 2015

Siden sist

Noen dager siden sist innlegg, det er fordi dagene går for det meste i det samme, jobb og litt diveser før det. Uka som gikk jobbet jeg tirsdag-søndag for å å fri neste lørdag, jobbet jeg søndag også. Noe som går helt fint, jeg synes det er greit å jobbe en dag ekstra for å få fri senere. Jeg trives mer og mer på jobben min, og får flere oppgaver etter hvert. Fredag og lørdag er definitivt de travlseste dagene, ellers er det som hjemme i Norge at ukedagene er ganske rolige. Da finner vi på litt ting da det er rolig, som å rote litt i urtene som de har bak bygget, med rosmarin, mynte og mange andre ting. Veldig gøy at de bare kan gå ut døra og hente urter til maten de lager. De har forandret menyen litt i løpet av uka. Som sagt går det mye i fisk, i går fikk jeg bakkalao til mat på jobben, veldig godt. Vanligvis blir det pasta eller pizza så det var veldig godt med fisk og poteter. Her om dagen smakte jeg på spatella, som er en slags snegle som sitter fast på steiner i og ved havet. Jeg hater jo egentlig snegler over alt på jord så det var godt jeg ikke visste hva det var før jeg smakte. Etterpå fant jeg ut hva det var og de var i live, og ble ikke tilbredt på noen slags måter. De på jobben synes dette er superdigg mat. Jeg har også fått smake på tunfisk carpaccio, rogna som er i kråkeboller, både rå og røkt. Smaker veldig sterk kaviar. Spennende å smake på mye forskjellig, men jeg foretrekker nok mills kaviar. Ellers tror jeg det er sesong for artisjokk her, for de har fått inn masse på jobben som vi skreller og har i pasta og på pizza. Eller som de på jobben gjør dypper det i vinagrette og spiser bladene råe. Stilken er faktisk ganske god om du skreller den.

I kveld kommer Pål og noen av sjefene til de jeg er her med. De skal være her til helga. I morgen skal vi alle spise på restauranten der jeg jobber. Til helga planlegger vi en tur til Cagliari, som er "hovedstaden" på øya. Tiden går fort, og om to uker får jeg besøk hjemmfra, noe jeg glder meg utrolig mye til.


Balkksprut, reker og blåskjell til insalata de mare.


Alt dette rører de sammen med eddik og olje, serveres slik med et dryss av hakket persille.


Disse snagleaktige greiene, falt ikke helt i smak for min del.

- Ane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar