mandag 9. november 2015

9. november

I dag er det mandag, og vi har som vanlig hatt skole på dagen i dag. Like gøy som alltid, jeg koser meg vedig på skolen, og det føles bra da man føler man mestrer mer og mer. For meg er det viktig å få til å utforme settninger, isteden for kun ord i ulike rekkefølger. Ikke bare er det gøy å kunne flere språk, men med tanke på hvor lite engelsk de fleste kan her nede, inkludert der jeg jobber, så er det en stor fordel at man kan en del.

Etter skolen møtte vi på Nicola og snakket litt med henne, før Mads og jeg gikk innom telefonbutikken våres her nede for å oppdatere simkortet for november, da dette skjer den niende hver måned. I dag kostet dette litt mindre enn vanlig pluss at vi fikk med litt ekstra 3g som en julegave fra han som jobbet der, heldige oss. 10 euro for en måned er jo svært lite, jeg har ikke brukt opp hverken ringetid, meldinger eller 3g noen av månedene jeg har vært her. Etter det gikk vi på markedet så jeg fikk kjøpt meg klementiner, også handla vi på Conad som er nærbutikken våres. Nå driver jeg bare med litt "kontor" jobbing, så skal jeg gjøre lekser så slipper jeg glemme av det og gjøre det til helga.

Vi holder også på å planlegge en tur til hovedstaden på øya, på en måte, Cagliari heter den. I slutten av måneden, så hadde vært gøy å fått spikra den turen for nå går tiden fort fra oss, jeg tipper at denne uke går som vanlig, men neste uke kommer det besøk fra internasjonalt servicekontor og noen får besøk av sjefene sine. Uka etter tenker vi Cagliari, og uka etter det er det et par dager før jeg får besøk av to av de beste venninnene mine, i en hel uke. Noe jeg gleder meg ekstremt til. Spent på hvordan været utvikler seg til da, det har skjedd mye her nede siden vi hoppet av flyet i september.


- Ane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar