mandag 5. oktober 2015

Lunedi

I dag er det mandag, altså lunedi. Nå er det en stund siden jeg har blogget sist, og siden den gang har det skjedd mye. I helga tok vi en tur til Roma, alle seks i reisefølget. På fredag dro vi først på skolen, deretter løp vi hjem for å pakke med oss det siste og ta taxi til flyplassen. Der vi fant ut at vi fikk innmari god tid. Flyet tok en timens tid så var vi i Roma. Fra Ciampino, flyplassen vi landet på, tok vi buss til sentrum. Bussen tok 40 minutter cirka. Deretter ved hjelp av google maps tuslet vi til hostellet. Der vi ble møtt av en superhyggelig dame. Vi fikk et rom med syv senger, som vi hadde for oss selv. Vi la fra oss sakene, og gikk ut for å spise middag like ved. Innmari god burger ble det på meg. Alle la seg tidlig slik at vi var klare for en lang lørdag i den fine byen. Dagen etter forlot vi hostellet 09.00 om morgenen og vegynte dagen med frokost på cafe. Før vi gikk til Colosseum. Derfra tok vi turistbuss, hop on hop off rundt i byen. Til slutt hoppet vi av og begynte shoppingen. Slitne bein og mange handleposer hoppet rundt fem tiden i en taxi som kjørte oss hjem. Da pyntet vi oss og gikk ut for å spise. Da spiste jeg en enda bedre burger, faktisk den beste burgeren i mitt liv. Dagen etter stod vi opp, og ruslet litt i byen også tok vi taxi til flyplassen. En kjempefin tur alt i alt.