onsdag 23. september 2015

Møte med La Lanterna

I dag tok Nicola meg med til arbeidsplassen min. La Lanterna heter restauranten. Sjefen min, Marco og Nicola snakket mye italiensk seg i mellom selv om han kunne noe engelsk. Jeg fikk vite arbeidstimene mine, og litt praktiske ting ble gjort. Han viste oss rundt i lokalet, hvor de lager pizza, pasta osv. Jeg skal jobbe på kvelden, men etter hvert da jeg har fortjent det skal jeg få kunne ta større del i plassen. I starten vil det gå mest i titting, til de ansatte blir trygge på meg. Han fortalte og at det er kona hans som lagde alt av søtsaker på huset, og at hun kunne være en hard nøtt og knekke. For å få bli med henne på søtsaker er man nødt til å jobbe for det. Samme gjaldt pizzaen og litt. Det virker fortsatt som en ålreit arbeidsplass og en skikkelig restaurant.



Noen nydelige bilder av meg og Marco.

- Ane

1 kommentar:

  1. Håper du får en god praksis der, Ane. Nyt språkskolen så lenge den varer! Hilsen Pål

    SvarSlett