torsdag 10. september 2015

Litt nærmere avreise

Til vanlig jobber jeg som kokkelæring på starten av mitt 2. år. Jeg jobber på Scandic Elgstua hotel som kokk, der jeg har ulike oppgaver nesten hver eneste dag. Min arbeidsplass har et sammarbeid med Lærlingkompaniet Innlandet, derfor har jeg og mange andre lærlinger som har denne ordningen fått tilbud om å ta deler av lærlingtiden i et annet europeisk land. Dette er et tilbud en får gjennom Internasjonalt Servicekontor.

I søkeprossessen setter man seg en liste over de landene man helst vil reise til, jeg er utrolig fornøyd med å få lov til å resie til Italia. Alle får tilbud, deretter blir man kalt inn til et slags intervju eller en samtale med Internasjonalt Servicekontor, deretter avgjør de om du skal få reise eller ikke. Jeg føler meg veldig heldig som har fått et slikt tilbud. Dette er en god mulighet for å utvikle seg i faget og få et annet syn på faget.

Sammen med fem andre lærlinger skal jeg jobbe og bo, med de fleste der nede i litt over tre måneder. Først skal vi gå språkkurs i italiensk (naturligvis) i 3 uker, før vi skal jobbe på ulike arbeidsplasser ut oppholdet. I gruppen som reiser har vi 4 ulike fag, og alle skal jobbe på ulike plasser. Jeg skal jobbe på en restaurant som heter La Lanterna.



- Ane 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar